Książkowe Zacisze
Witaj na blogu drogi czytelniku. Jeżeli jesteś tu nowy, to chcielibyśmy żebyś został z nami na dłużej.

Albo, albo TAG

Zostałyśmy nominowane do tagu „Albo, albo” przez tego Pana: www.mybooktown.blogspot.com (z całego serca polecamy), za co serdecznie dziękujemy :) Jesteśmy bardzo szczęśliwe, bo to nasz pierwszy tag, więc nie przedłużajmy i zaczynajmy! 

1. Wolisz czytać tylko trylogie, czy powieści jednotomowe? 

Karolina: I to, i to. Lubię czasem szybko przeczytać jakąś „jednotomówkę”, a czasem lubię zatracić się przez jakiś czas w świecie wieloczęściowej książki, chociaż moja biblioteczka jest zapełniona w większości przez trylogie ;) 
Paulina: Lubię i to, i to, ale jednak bardziej ciągnie mnie do trylogii i serii wielotomowych. Czasem po jednej części nie jestem do końca przekonana do danej książki, ale po przeczytaniu całej trylogii wiem, że było warto. Są „jednotomówki”, które wręcz przekształciłabym w trylogie i oczywiście są też serie, które spokojnie można było zamknąć w jednej części :)

2. Wolisz czytać tylko autorki, czy tylko autorów? 

Karolina: Chyba jednak autorki, lepiej wszystko opisują, wątki miłosne itp., chociaż do panów piszących książki nic nie mam.
Paulina: To pytanie uświadomiło mi, że czytam bardzo mało książek napisanych przez mężczyzn… Będę musiała nad tym popracować, ale póki co wybieram autorki (babska solidarność). 

3. Wolisz kupować tylko w Empiku, czy tylko na stronach internetowych? 

Karolina: W Empiku są straaasznie drogie książki, więc zdecydowanie wolę kupować na innych stronach internetowych. Oczywiście często zachodzę do Empiku, ale jak mam coś kupić to wybieram bonito.pl albo aros.pl 
Paulina: Empik jest dla mnie za drogi i ostatnio kupuję na stronach internetowych. Oczywiście, kiedy widzę jakąś ciekawą promocję w Empiku to nie potrafię przejść obok niej obojętnie ;) 

4. Wolisz, żeby wszystkie książki zekranizowano, czy żeby przekształcono je w serial? 

Karolina: Zdecydowanie serial! W filmie zazwyczaj wiele wątków jest pominiętych, bo nie ma na to czasu, a w serialu można pozwolić sobie na więcej. Z niecierpliwością czekam na Shadowhunters.
Paulina: Seriale, ponieważ w filmach nie da się pokazać wszystkiego, a brak niektórych scen w ekranizacjach książek po prostu mnie denerwuje. Serialem można się cieszyć dłużej, szczególnie, jeśli jest dobrze zrobiony i ma dobrze dobraną obsadę. (Mój aktualny status: w oczekiwaniu na Shadowhunters) 

5. Wolisz czytać pięć stron dziennie, czy pięć książek tygodniowo?

Karolina: Pięć książek tygodniowo, chociaż nauka niezbyt mi na to pozwala. 
Paulina: Chciałabym czytać jak najwięcej, ale na pięć książek tygodniowo w roku szkolnym po prostu nie mam czasu… 

6. Wolisz być profesjonalnym recenzentem, czy autorem?

Karolina: Kiedyś próbowałam napisać książkę i zrezygnowałam po dwóch rozdziałach, bo była okropna (serio). Czuję, że nie potrafię ubrać ładnie w słowa swoich myśli i w dodatku przelać je na papier, więc wolę recenzować książki. 
Paulina: Profesjonalnym autorem! Ale, żeby mogła nim zostać, musiałabym w końcu przelać moje pomysły na papier, a na razie jestem zbyt leniwa :)

7. Wolisz czytać dwadzieścia książek w kółko, czy sięgać po nowe pozycje? 

Karolina: Myślę, że czytanie 20 książek w kółko szybko by mi się znudziło, szczególnie, że uwielbiam odkrywać nowe pozycje.
Paulina: Wolę sięgać po nowe pozycje, ale są książki, które kocham tak bardzo, że muszę do nich co jakiś czas wracać ;) 

8. Wolisz być bibliotekarzem, czy sprzedawcą książek? 

Karolina: Bibliotekarzem. Czuję, że każda książka z biblioteki ma swoją historię, była trzymana przez wielu ludzi i była świadkiem wielu wydarzeń, a taka książka stojąca na półce w księgarni tylko stoi. 
Paulina: Bibliotekarzem! Siedzieć, czytać i żeby mi jeszcze za to płacili :D Idealne życie!

9. Wolisz czytać jeden ulubiony typ literatury, czy wszystko po za nim? 

Karolina: Ciężko odpowiedzieć… Chyba szybko by mi się znudziło czytanie jednego gatunku, ale z drugiej strony czytać coś za czym się nie przepada… Chyba jednak bym wybrała czytanie jednego ulubionego typu. 
Paulina: Lubię przeplatać gatunki i po przeczytanej jakiejś fantastycznej serii, czasem aż chce mi się sięgnąć po coś „normalnego”. Ale gdybym miała wybierać to wolałabym utknąć na zawsze w jednym, ulubionym typie :) 

10. Wolisz czytać książki fizyczne, czy e-booki? 

Karolina: E-bookami nie gardzę, ale wolę móc trzymać książkę w ręce, poczuć jej zapach i mieć z nią taki fizyczny kontakt (mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi). 
Paulina: Zdecydowanie fizyczne! Książki papierowe mają w sobie to coś :) Ale e-booki też czytam i nie narzekam ;) 

Do tego tagu nominujemy: 

 Będzie nam bardzo miło jak wykonacie ten tag. Życzymy czytelniczego dnia! :)

Karolina i Paulina

8 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Oby więcej seriali w takim razie. Na pewno wpadniemy na twojego bloga. Pozdrawiam ;)
      ~Piotrek

      Usuń
  2. Za to ja wolę filmy niż seriale, ale z całą resztą pytań raczej się z Wami zgadzam :)
    Pozdrawiam, Shelf of Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko w rękach reżyserów, jak się postarają to i film może być dobry. Z pewnością zajrzymy na twojego bloga! Pozdrawiam :)
      ~Piotrek

      Usuń
  3. Ja nie lubię e-booków... Jakoś wolę mieć książkę na swojej półce i trzymać ją w rękach.
    Też nie mogę się doczekać na serial "Shadowhunters"!
    MÓJ BLOG-KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widać to bardzo częste u książko-maniaków, e-booki nie oddają tego wspaniałego uczucia kartek. Pozdrawiam :)
      ~Piotrek

      Usuń
  4. Dziękuje za nominację :) mam pytanko czy pytania te same?
    Pozdrawiam
    http://cupofteaandbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń