Książkowe Zacisze
Witaj na blogu drogi czytelniku. Jeżeli jesteś tu nowy, to chcielibyśmy żebyś został z nami na dłużej.

NIETYPOWA MATKA POLKA

 
LISTOCENZJA z rodziny magicznych #nierecenzji się wywodzi, choć niczym kot, własnymi ścieżkami chodzi. Rządzi się własnymi prawami, nie przejmując się powtórzeniami. Niekiedy interpunkcję olewa - opisuje, jak czuje, nie tak, jak trzeba. Jest zlepkiem myśli, spostrzeżeń, zachwytów, pocztówką z podróży do książkowych bytów.
Historia jej powstania prosta, mało znana: twórczością pierwszej Czarownicy zainspirowana. Z drugiej Czarownicy zaklęcia zrodzona; trzeciej Czarownicy w pełni poświęcona.
Czasem brak jej sensu, czasem trochę smęci; czasem zauroczy, niekiedy zniechęci.
Popada chwilami ze skrajności w skrajność, więc czytasz Przybyszu na własną odpowiedzialność! :)

"PARABATAI to przyjaciel, który wybrał sobie Ciebie na swojego najlepszego przyjaciela, który uczynił waszą przyjaźń czymś trwałym. Taki ktoś na pewno Cię lubi i z pewnością nigdy nie będzie chciał przestać się z Tobą przyjaźnić." (Parabatajka = spolszczony Parabatai)

 
W dzisiejszej listocenzji o książce...
  • pełnej humoru, nieszablonowej, bardzo życiowej
  • z dużą ilością wulgaryzmów… bo tak!
  • pozbawionej scen erotycznych
  • brutalnie zabawnej
  • bez ryzyka łez, chyba że ze śmiechu
  • którą warto mieć na półce, gdy przyjdą smętne dni
  • którą poleca 7/10 Matek Polek



    Droga Parabatajko,

w trosce o Twoją jesienną depresję, a raczej jej brak, podrzucam Ci książkę, przy której nie sposób się nie uśmiechnąć!
Mam zaszczyt przedstawić Ci dzieło spisane ręką prawdziwej Matki Polki, ale takiej... Nietypowej!

"Nietypowa, czyli jaka? (...) Taka, która sporo przeklina.
Nie musi, ale w chuj to lubi."

Nietypowa Matka Polka to baba z czwórką dziecioków, prawdziwym Siarą za męża i dwoma kotami, z którymi można ćmy łapać! W książce opisuje swoje mocno przypałowe perypetie z życia matki, żony, emigrantki i pani swego chaosu.
Całość jest bardzo nietypowa, jednocześnie zadziwiająco życiowa. Książka składa się z przeróżnych historii: domowych, spacerowych, szpitalnych i wielu, wielu innych. 
"Na szczęście jestem bogata jedynie duchowo, tak że mnie nie ma z czego obrobić. Porwania też się nie boję, bo mam chorobę lokomocyjną. Porwałby mnie taki i co by zrobił? Na pewno nigdzie nie wywiózł, bo zarzygałabym mu cały bagażnik."

Nietypowa Matka Polka to pamiętnik kobiety, która wie, co to brudne gary, zna konsekwencje wysyłania męża po zakupy i nie boi się powygłupiać z własnymi dziećmi, nawet kosztem podejrzliwych spojrzeń reszty ludzkości. Książka napisana na wielkim luzie, z dużą ilością absurdalnego humoru i wyszukanego sarkazmu. Nie znajdziesz tutaj ani grama perfekcyjnej pani domu, lecz cały wór codziennych dylematów, z którymi musi się borykać kobieta o statusie: żona mężom, matka dzieciom.
Pozycja zdecydowanie warta poznania, choćby dla samej rozrywki i oczyszczenia umysłu. W czasach kiedy media zasypują nas photoshopowym wizerunkiem rodziny, fajnie jest poczytać o zwykłych ludziach ze zwykłymi, przyziemnymi problemami.

"Walką z seksizmem nie jest dla mnie licytowanie się, kto ma lepiej,
ale dążenie do tego, żeby nikt nie miał gorzej."

Nietypowa Matka Polka to trochę stan umysłu, którego może nie każda kobieta w pełni doświadczyła, ale z pewnością większość z nas utożsami się z autorką i jej życiowymi przygodami. Ta lektura to mnóstwo humoru, ale także niebanalnych, wartościowych przemyśleń. Dobrze wiedzieć, że są jeszcze na tym świecie normalne, nieperfekcyjne babki z dystansem, którym czasem jakieś przekleństwo się wymsknie… ale poza tym pełna kulturka!

Nietypową Matkę Polkę polecam Ci z całego serca - jestem pewna, że złapiesz z nią wspólny język i nieźle się przy niej ubawisz! 
"Żyję swoim życiem. Jest to zajefajny sposób na pozbycie się wszelkich kompleksów. I to samo radzę każdej Grażynie."

Twoja P.

 Za leczniczą dawkę sarkazmu dziękuję wydawnictwu
EDIPRESSE KSIĄŻKI

20 komentarzy:

  1. Okładka jest paskudna, ale z tego co piszesz, potencjał jest :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też okładka nie zachęciła, ale opis był na tyle intrygujący, że się skusiłam i nie żałuję! :D

      Usuń
  2. Lubię humor w książkach, jestem na tak! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam już jakiś czas temu zalążek tej książki i byłam zachwycona. Nie wątpię, że cała została utrzymana w takim klimacie. Czekam na swój egzemplarz, bo takiego humoru nigdy dosyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I w niewielu książkach można znaleźć taki odcień humoru, jaki prezentuje autorka :) Miłej lektury!

      Usuń
  4. Nie jestem pewna czy to dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się :D
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba czegoś tak humorystycznego teraz szukam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeczytałam i również polecam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapowiada się świetnie :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń