Książkowe Zacisze
Witaj na blogu drogi czytelniku. Jeżeli jesteś tu nowy, to chcielibyśmy żebyś został z nami na dłużej.

NAJLEPSZE KSIĄŻKI 2018

 


Drogi 2018 Roku,
ledwo co się przywitaliśmy, a już każą nam się rozstać. Czas tak szybko płynie…
Dziękuję, że byłeś, że mogłam przez te dwanaście miesięcy tyle zrobić, tyle zmienić, tyle sobie odpuścić. Mimo tego, co gadam na prawo i lewo, byłeś niezwykły – wysoko podniosłeś poprzeczkę swoim następcom, oj wysoko! Nie będę Cię zatrzymywać, ale wiedz, że nigdy o Tobie nie zapomnę.
A teraz spójrz, po raz ostatni, jaki byłeś pięknie zaczytany…

CARAVAL

"Uwielbiała niebezpieczeństwo, jak knot kocha płomień. Bez wahania realizowała swoje pragnienia, nawet te, które mogły strawić ją jak ogień."




POWIEDZ WILKOM, ŻE JESTEM W DOMU


"Gdybym miała dużo pieniędzy, kupiłbym kilka akrów lasu. Otoczyłabym go murem i całkowicie odcięłabym się od współczesności. Może znalazłabym jeszcze kogoś, kto zamieszkałby tam ze mną."



DZIELNYM BĘDZIE PRZEBACZONE

"Może właśnie tym jest miłość - nie karkołomnym skokiem z mostu i nie żarem fajerwerków, tylko pokorną zgodą na przyjęcie wyciągniętej ręki, nim zgaśnie niebo."




 PIROMANI
"Zdrowy egoizm to nie okrucieństwo wobec innych ludzi, to łaska wobec samego siebie."



 
OBIETNICA GWIEZDNEGO PYŁU
"Chcę się cieszyć Twoim szczęściem, ale mam wrażenie, że kopię sobie własny grób.
Co mam zrobić z tymi uczuciami? Obawiam się, że podjęłam decyzję dawno temu. Nie mam prawa kochać Cię. Ale kocham."



PRAWIE OSTATECZNA LISTA NAJGORSZYCH KOSZMARÓW

" - Nie mogę zostać - powiedział w końcu, bawiąc się końcówkami jej włosów. Rozpłakała się jeszcze bardziej, ponieważ doskonale wiedziała, że nie miał na myśli "nie mogę zostać w szpitalu" ani "nie mogę zostać w tym mieście". Chciał powiedzieć, że nie zostanie na tej planecie wśród tylu demonów i duchów czających się w ciemności."

 
MR GWYN
„ - Proszę mi wybaczyć spóźnienie. Ktoś popełnił w metrze samobójstwo.
- Naprawdę?

- Nie, po prostu nie zdążyłam. Przepraszam.”







RDZA

"Kazała mu żyć, a on któregoś razu spokojnym głosem powiedział, że przecież nie ma już życia."

 

Ciąg dalszy w następnym poście...
 

2 komentarze:

  1. Na ten moment, nie czytałam żadnej z wymienionych przez Ciebie książek. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tylko Caraval - nie zachwycił mnie, ale bardzo się cieszę, że Tobie się spodobał.
    Buziaki,
    Iza :)

    OdpowiedzUsuń