Książkowe Zacisze
Witaj na blogu drogi czytelniku. Jeżeli jesteś tu nowy, to chcielibyśmy żebyś został z nami na dłużej.

PODRÓŻNIK BEZ POWODU. W 40 DNI DOOKOŁA ŚWIATA

 
LISTOCENZJA z rodziny magicznych #nierecenzji się wywodzi, choć niczym kot, własnymi ścieżkami chodzi. Rządzi się własnymi prawami, nie przejmując się powtórzeniami. Niekiedy interpunkcję olewa - opisuje, jak czuje, nie tak, jak trzeba. Jest zlepkiem myśli, spostrzeżeń, zachwytów, pocztówką z podróży do książkowych bytów.
Historia jej powstania prosta, mało znana: twórczością pierwszej Czarownicy zainspirowana. Z drugiej Czarownicy zaklęcia zrodzona; trzeciej Czarownicy w pełni poświęcona.
Czasem brak jej sensu, czasem trochę smęci; czasem zauroczy, niekiedy zniechęci.
Popada chwilami ze skrajności w skrajność, więc czytasz Przybyszu na własną odpowiedzialność! :)


"PARABATAI to przyjaciel, który wybrał sobie Ciebie na swojego najlepszego przyjaciela, który uczynił waszą przyjaźń czymś trwałym. Taki ktoś na pewno Cię lubi i z pewnością nigdy nie będzie chciał przestać się z Tobą przyjaźnić." (Parabatajka = spolszczony Parabatai)
 W dzisiejszej listocenzji o książce...
  • poszerzającej horyzonty
  • pełnej ciekawostek podróżniczych i nie tylko
  • którą warto mieć w swojej kolekcji
  • której przyznaję 8/10 podróżniczych gwiazdek

    Droga Parabatajko,
co powiesz na podróż w 40 dni dookoła świata? Rzecz jasna nie po najdroższych hotelach, z górą walizek i wszelkimi wygodami, ale na taką prawdziwą przygodę z plecakiem?
Aby podsunąć Ci prawidłową odpowiedź, przychodzę dziś do Ciebie z niezwykłym Podróżnikiem bez powodu, dzięki któremu zobaczysz, że podróżować każdy może!

Przedstawiam Ci kobietę wykształconą, odważną, a do tego spontaniczną, która postanowiła w pojedynkę przymierzyć świat. Katarzyna Maniszewska w swojej książce opowiada o kolejnej wyprawie dookoła kuli ziemskiej, bez wielkich planów i rezerwacji. Ona, plecak i mnóstwo wspaniałych miejsc - czyż nie brzmi kusząco?

Katarzyna Maniszewska opisuje swoje wojaże na luzie, przeplatając informacje i ciekawostki o odwiedzanych krajach, z osobistymi anegdotkami. Podoba mi się podejście autorki do życia i to, że w swojej publikacji nie boi się zwrócić uwagi czytelnika także na realne problemy społeczności, z którymi styka się w czasie wyprawy. Z Podróżnikiem bez powodu zabiera nas w miejsca naturalne i malownicze, ale także w bardziej szare uliczki miast. Dzięki tej książce odwiedzisz między innymi australijskie zakątki, Wielkie Zimbabwe, zjawiskowy Wodospad Wiktorii i urocze, nowozelandzkie kiwiarnie!



"W samotnej podróży najważniejsi są ludzie. A ja mam szczęście do ludzi, których spotykam w drodze."
 
Podróżnik bez powodu to książka cieniutka, ale pełna wartościowych treści. Autorka opisuje trasę swojej podróży, podrzuca czytelnikowi mnóstwo informacji o historii i obyczajach odwiedzanych zakątków, ponadto wzbogaca całość linkami do cennych artykułów i autorskimi zdjęciami. Moim zdaniem warto sięgnąć po tę publikację bez względu na to, czy marzą Ci się wielkie wyprawy, czy wolisz życie spędzić w domowym zaciszu, ponieważ książka poszerza horyzonty, nie tylko podróżnicze. Bardzo podoba mi się też pomysł stworzenia przez Katarzynę Maniszewską playlisty, zawierającej utwory związane z jej trasą, które dodatkowo umilają czytanie.

Jako osoba żądna przygód i marząca o wyprawach z plecakiem, jestem pełna podziwu dla autorki i tej publikacji. Książka daje wiele cennych wskazówek i pokazuje, że podróżowanie przynosi wiele korzyści i satysfakcji.
Gorąco polecam Ci Podróżnik bez powodu - może w Tobie także rozbudzi miłość do spontanicznego zwiedzania zakątków kuli ziemskiej?


 

"Podróże uczą również dystansu do rzeczywistości dnia codziennego, wzmacniają psychicznie, dodają pewności siebie i wiary we własne możliwości. Można zdobyć mnóstwo informacji o świecie, ale i bezcenne wiadomości o... samym sobie."
 
 Twoja P.


Za możliwość odbycia książkowej wyprawy dziękuję wydawnictwu
 

8 komentarzy:

  1. Do książek podróżniczych podchodzę z dużą ostrożnością, bo wielu autorów cierpi na syndrom "byłem/am w kraju A całe trzy dni i wiem już o nim wszystko, co można wiedzieć, patrzcie, jaki jestem światowy i obyty". Do "Podróżnika bez powodu" podejdę jednak z otwartym umysłem, bo z Twojej recenzji, o przepraszam, listocenzji, wynika, że może być to ciekawa lektura:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jeszcze niedawno "bałam się" książek podróżniczych, ale pomyślałam, że temu tytułowi dam szansę i to była dobra decyzja ;) Mam nadzieję, że również się nie zawiedziesz!

      Usuń
  2. Lubię książki podróżnicze, szczególnie kiedy opisują anegdotki z różnych krajów i jeżeli są dobrze zilustrowane. Myślę, że taka książka byłaby dla mnie dobra.
    #SadisticWriter

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej są opisane bardzo ciekawe sytuacje, więc namawiam do sięgnięcia ;)

      Usuń
  3. Jakoś nie ciągnie mnie do książek podróżniczych, ale pokażę swój post osobie, którą na pewno ona zainteresuje. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę ;) Ja ostatnio eksperymentuję z książkami i czytam różności :D

      Usuń
  4. Bardzo ciekawa pozycja :-) Podziwiam takie osoby, sama nigdy bym się nie odważyła ani nie zmobilizowała :-) A szkoda, bo to niewątpliwie niepowtarzalna przygoda!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się marzą takie podróże, niestety póki co też jeszcze nie mam tyle odwagi :) Ale po książkę sięgnąć warto - świetna przygoda czytelnicza ;)

      Usuń